4 weeks left - Reisverslag uit Popanyinning, Australië van Margriet Diana Zee - WaarBenJij.nu 4 weeks left - Reisverslag uit Popanyinning, Australië van Margriet Diana Zee - WaarBenJij.nu

4 weeks left

Blijf op de hoogte en volg Margriet Diana

21 Oktober 2012 | Australië, Popanyinning

Hi allemaal,

Hier een update vanuit het zonnige Popanyinning! Een heerlijke zondag, waar niks moet en alles mag na een drukke week, dat is de dag van vandaag. Gisteren hadden we een show in Narrogin, georganiseerd door de paardenhouderij opleiding van de agrarische school daar en waar Kylie weer les geeft. Narrogin is het dorp waar de de meeste mensen vanuit Popai heen gaan voor alles. Dus school, boodschappen doen, etc. etc. en het is ong. 35 km rijden.
Afijn, de show begon voor mij niet al te best, want mijn paard gedroeg zich bagger. We begonnen met een keuring aan de hand, maar die van mij deed zo lomp en ging steeds omhoog. 's Middags had ik drie 'bestgaandrijpaard' idee onder het zadel. De eerste twee waren vrij pittig, want er waren paarden in die al vrij hoog in de sport liepen en die van mij had ik ongeveer 2.5 onder het zadel, na een jaar rust omdat hij niet goed presteerde op het race traject. Hij was super onder het zadel en liep top. Het laatste onderdeel was voor paarden t/m drie jaar, dus allen nog vrij groen. Hier kwam mijn topper goed uit de verf en ik werd 3de. Het had beter gekund, maar helaas was het aanspringen in de galop een misser. Maar ondanks dat ben ik super trots op hem (foto's volgen, mits ze goed gelukt zijnj ;) ).
Vrijdag was vrij hectisch omdat we alles moesten pakken voor zaterdag en Kylie laat thuis was vanuit werk en basketball met de kids. Daarna nog pakken, laatste dingen schoonmaken, etc. etc.
Gisteren om 5.30 van bed, Kylie vertrok om 6.00 met de twee oudste kids. Ik moest nog even op Louis passen totdat haar schoonmoeder kwam. Iets na 7.00 kon ik ook weg en mijn paard invlechten en bam.

Vandaag dus chill dagje en ook een mooi dagje, want Kylie heeft vanochtend een vriendin van haar gemaild uit Margaret River. Deze vriendin heeft appartementen een hotel en kroeger daar en Kylie vroeg of ze misschien werk voor mij heeft eind november. Half uur later belt Rachel en het was of Kylie haar gedachten kon lezen, want ze had vorige week net op internet gekenen naar au pairs. Ze had nog niks kunnen vinden, omdat ze totaal geen idee had wie goed zou zijn etc. En nu had Kylie haar gemaild en een goed woordje voor mij gedaan. Zo, het plan is....in het weekend van 17/18 nov. ga ik naar Margaret River toe en heb ik werk bij Rachel en haar man. Voor drie ochtenden in de week pas ik op een baby van 6 maanden en de andere dagen ga ik werken in een kroeg of restaurant ofzo. En natuurlijk genieten van de beach daar en het gezellige dorp.
Ik krijg een kamer met eigen badkamer bij hun in huis, dat midden in het dorp is. Rachel rijdt ook paard (springen) dus ik ga ook rijden en verder genieten. Haar man is een fanatieke surfer, dus wie weet komen de surflessen er nu ook aan!
Dus ja, het is nog vier weken hier. Vier weken met nog een aantal dingen die Kylie gedaan wil hebben. We hebben nog wat dingen op te ruimen en uit te zoeken en we gaan nog naar een grote paardenrace toe, waarvoor we ons helemaal moeten optutten (i like).
Verder kijken wat er op ons pad komt!
Mensen ik heb er zin in!!!!
Ik ga er nu weer vandoor, want ik broei weg hier in het kleine office!

Adios!

  • 21 Oktober 2012 - 10:40

    Hotze En Eke :

    Hoi Margriet,
    Goed om te horen dat je het daar zo naar je zin hebt daar hier gaat alles goed de herfst is hier aangebroken de mooie kleuren komen nu in de bossen en zo het weer is afgelopen week slecht geweest maar volgende week wordt het mooi weer en kouder hier bij ons.
    We hebben een vraagje heb je ook skype daar dan kunnen we eens met elkaar bellen?
    Nou het gaat je goed en groeten en Liefs van ons!!
    Groeten Hotze en Eke

  • 21 Oktober 2012 - 14:03

    Carla:


    Hoi Margriet

    Hier een berichtje uit de polder , ongelofelijk wat gaat de tijd snel ,je bent al weer 4 weken weg !
    En wat een belevenissen allemaal ,ik lees ze graag hoor!
    Een totaal andere wereld voor ons, het weer ,de mensen ,het werk !...
    Een geweldige uitdaging,wat je graag wilde!
    Hoop dat je nog een hele fijne tijd daar mag hebben !

    Hier begint het echt herfst te worden, we hebben de oogst bijna binnen op een paar hectare bieten dan ,maar die hebben nog even de tijd.
    Alleen nog wat ploegen en wintertarwe zaaien,daarna in de winterslaap ha,ha, nou niet helemaal hoor ,er blijft altijd wel werk op de boerderij!...
    Lieve Margriet heel veel plezier verder en we hopen op nog heel veel spannende reisverslagen van je.

    Groeten en liefs van ons .

    Jan en carla en wiebrand

  • 21 Oktober 2012 - 22:54

    Sander:

    Ey Margriet, goed te lezen dat je het naar je zin hebt daaro! Wordt nu echt voorjaar/zomer daar denk ik... wel mooi dat je nu al weet waar je volgende maand zit! Op naar het volgende stekkie! Eerst nog een maandje in Popai... x sander

  • 22 Oktober 2012 - 08:43

    Marike:

    Hey Margriet,
    Klinkt goed allemaal! Top dat je weer een adresje hebt voor over 4 weken. geniet nog maar lekker, het is hier echt 'hjerst'
    xx Marike

  • 24 Oktober 2012 - 16:08

    Margjepiersma@hetnet.nl:


    Hoi m.
    Wat fijn om weer iets van jou avonturen te horen .
    zo blijven we bij de les. Je beleeft genoeg dus geniet er van.
    Hier alles goed hoop met jou ook.
    Liefs en groetjes beppe.
    L

  • 25 Oktober 2012 - 12:07

    Judith:

    Hej Margriet,

    Hartstikke leuk om die verhalen van jou te lezen! Gaaf dat je mee mag rijden in shows.. wat grappig ook dat ze daar een paardenhouderij opleiding hebben! Is het een grote opleiding? En hoeveel jaar is die opleiding?Misschien leuk voor een uitwisselingsprogramma?

    Veel plezier verder

    xxx judith

  • 28 Oktober 2012 - 16:22

    Lieke:

    En dan ben ik er ook al bijnaaaa! Zin innn! En zo leuk dat Margie's ook voor jou dan the place to be is! In dat oh zo groooote land kies jij voor Margie's! Het heeft zo moeten zijn Margriet! ;) zin om je te zien daarover!xx Lieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Popanyinning

Follow your feelings and heart!

Recente Reisverslagen:

10 Juli 2013

Korte update

30 April 2013

Back in Popo after a amazing weekend in Exmouth

11 Maart 2013

Verlenging Margs avontuur

01 Februari 2013

Laatste maand in Margs

11 Januari 2013

2013
Margriet Diana

Actief sinds 19 Juli 2012
Verslag gelezen: 706
Totaal aantal bezoekers 17083

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 30 November -0001

Follow your feelings and heart!

Landen bezocht: