Laatste maand in Margs - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Margriet Diana Zee - WaarBenJij.nu Laatste maand in Margs - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Margriet Diana Zee - WaarBenJij.nu

Laatste maand in Margs

Blijf op de hoogte en volg Margriet Diana

01 Februari 2013 | Australië, Margaret River

Hallo allemaal,

Hier weer eens een update vanuit het zonnige Margs. Ben meestal te druk of te moe om een verslag te typen, maar ik vond dat het nu toch maar weer eens van moest komen. Maar doordat mijn laatste update alweer enige tijd geleden is, zal ik ongetwijfeld mooie dingen die ik meegemaakt heb vergeten te noteren. Aaa en wat de foto's betreft, pfff te veel gedoe om ze te uploaden hier. Vaak ben ik het alweer zat op de pc, na dit verhaal getypt te hebben en dan blijven de foto's erbij. Wel post ik met meer regelmaat foto's op mijn facebook pagina, aangezien dat makkelijker gaat met mijn mobiele telefoon. Dus wil je zo af en toe iets van me zien, check mijn facebook. Heb je dat niet zelf? Misschien iemand anders die je kent wel. Van de meesten van jullie die het niet hebben, weet ik dat er familieleden zijn die ik als vriend heb op facebook en dat die personen via die familieleden kunnen spieken ;) Succes ermee!

Zoals de titel van dit bericht al zegt is mijn laatste maand hier in Margs aangebroken zoals de plannen er nu voorstaan. Tsja er is een tijd van komen en gaan, hoe leuk en mooi het hier ook is. Ik kan altijd weer terug komen, mocht ik het gaan missen.
Het eerste weekend van maart ga ik met Rachel en de baby kamperen in Denmark (een dorpje zo'n 3 uur rijden ten zuiden van Margs). Ik ga in mijn eigen auto (van de week een goeie verzekering en wegenwacht service afgesloten) en na het kamperen is het plan dat ik daar blijf. Ik wil naar Albany en misschien Esperance. Verder is daar in de omgeving een prachtige wandeling in de toppen van de bomen. Dat wil ik zeker gaan doen. Daarna ga ik terug naar Popo. Kylie en Royce vroegen of ik nog een maandje voor hun wil werken en dat wil ik wel. Ik heb ze toevallig deze week weer gezien. Ze waren op vakantie in Capel (1.5 noord van hier) en kwamen met het hele gezin een dagje naar Margs. Kylie is met de baby en Louis bij Rachel gebleven en ik ben met Royce en de 2 oudste kinderen naar een prachtige grot geweest (Jewel caves) en we zijn naar een doolhof geweest. Een leuke, maar vermoeiende dag.
Zojuist nog met een kennis uit Popo gesproken en ik vertelde wanneer ik terug kom. Ze nodigde me uit om met haar en haar vriendinnen naar Exmounth te gaan om te snorkelen en te feesten. En het leuke is, het is het weekend van mijn verjaardag. Dus jaja ik ga het doen! Kan ik mooi met hun meerijden en weer terug naar Popo. Vervolgens dus werken voor Kylie en Royce en dan is het plan om richting Broome te gaan. Zoals het nu lijkt kan ik met 1 van de trucks van Royce meerijden, aangezien die bijna elke week die kant op gaan op koeien op te halen. Hij zij dat ik waarschijnlijk zelfs mijn auto mee kan nemen; 'die kan toch op de truck' zij die :). Dan werken op een cattle station en in mei/juni is het plan dan Mariet hier een maand komt. Eens kijken of we dan de Kimberlys kunnen verkennen!

Hmm en wat is hier verder allemaal gebeurd. Hmm nou ik woon niet meer bij Rachel en Sully sinds dinsdag. Sully vond het vanaf het begin al niet heel relaxed om een klein huis te delen met nog iemand en hij vroeg me zondag om te vertrekken. Rach was verdrietig en dacht dat ik nu ook niet zou willen oppassen...maar natuurlijk wel. Gelukkig nog wat contacten, waarvan ik wist dat ik misschien een huis zou kunnen huren en ja hoor, dat kon. Voor een weekje zit ik in het huis van de vriend van Lieke. Lieke en Mark zijn naar de oostkust vertrokken voor een roadtrip, dus het huis stond leeg. En vanaf volgende week kan ik weer in in het huis van Annie (housesittingsjob) voor de hele maand februari. Gratis en voor niks. Ik moet alleen op de kat passen en misschien een aantal dagen op haar hond. Ach, dat komt goed.
Afgelopen zaterdag was het Australian Day, de dag dat de Ozzies 'vieren' that Captain Cook kwam aan land in Australie. Beetje bizar omdat te vieren, want voor de Aboriginals is het totaal niet leuk. Afijn, wij hebben het gevierd met een surfsessie om 6uur in de ochtend. Zo zo heerlijk om zo vroeg op het strand te zijn. Ik was met mijn twee buurjongens op pad (twee toffe gasten Sam en Harry van de oostkust). Het ging mooi, tot dat ik mijn surfboard brak, nou jou gelukkig niet totaal in tweeen). Afijn, de jongens waren nog niet uitgesurfd, dus ik heb maar even geslapen op het strand. Rond een uur of 9 waren we thuis en was het tijd voor een biertje..hahaha hmmmmm. Na 2 ben ik gestopt, want om 12 uur moest ik werken in de tav. Om 17.00 was ik klaar en ben ik weer naar de buren gegaan voor de afterparty. Gezellig gezellig.
Twee zondagen geleden hadden we oefenspringen op de rijvereniging. het ging super, ik was eerste met Danny.
Vorige week woensdag trouwens nog een onverwachts feestje gehad op een top locatie. Net buiten het dorp, midden in het weiland, tegen het bos aan in een gaaf huis een verjaardags feest van een gast die ik niet kende. Het mooiste van de plaatst was, dat die lui een hele skatebaan hadden gebouwd onder hun veranda. Echt te mooi.
Nou, ik ga nu ff naar het strand. Rachel is thuis, dus ik ben klaar met oppassen.

Oo en ik ben niet echt meer bereikbaar via Skype, aangezien ik alleen nog maar internet heb als ik hier aan het oppassen ben op ma, woe en vrijdag. En dat is van 9 tot ongeveer 15 en dan slapen jullie vaak of moeten haasten naar het werk. Soms ben ik om 22.00 klaar met werken in de tav en ga ik naar op het internet, dus misschien tref ik dan nog mensen online! En anders gewoon een mailtje sturen, het antwoord komt dan later.

Dag allemaal!

x

  • 01 Februari 2013 - 08:12

    Janna:

    Hey Mar! Klinkt goed, zeg!! Al je plannen en belevenissen!! Veel plezier! En tot snel online :) xx

  • 01 Februari 2013 - 19:22

    Shar:


    Gaat lekker he meis!! Hoop je gauw weer online tegen te komen. Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Margaret River

Follow your feelings and heart!

Recente Reisverslagen:

10 Juli 2013

Korte update

30 April 2013

Back in Popo after a amazing weekend in Exmouth

11 Maart 2013

Verlenging Margs avontuur

01 Februari 2013

Laatste maand in Margs

11 Januari 2013

2013
Margriet Diana

Actief sinds 19 Juli 2012
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 17079

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 30 November -0001

Follow your feelings and heart!

Landen bezocht: