Verlenging Margs avontuur - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Margriet Diana Zee - WaarBenJij.nu Verlenging Margs avontuur - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Margriet Diana Zee - WaarBenJij.nu

Verlenging Margs avontuur

Blijf op de hoogte en volg Margriet Diana

11 Maart 2013 | Australië, Margaret River

Goede dag Nederland!


Alles wel daar? Hier gaat het fijn.
Ik zit nog steeds in Margs, ik kan hier gewoon niet weg...te fijn, maar de 27ste ga ik wel echt weg hoor en wie weet kom ik later weer terug. Het was zo, vorige weekend met Rach on tour geweest (verhaal volgt) en het plan was om daar in mijn eigen auto heen te gaan en daar te blijven om de omgeving te bekijken. Maar mijn auto heb ik alweer verkocht, aangezien het einde van de auto, motorisch gezien, inzicht was. Dus ik denk verkopen nu die nog goed is. En zo doende was ie weg voordat ik het wist met maar 100 dollar verlies. Daarnaast kon Annie, de vrouw van het huis me ook nog wel een maandje gebruiken en zo ook Rachel qua oppassen. Dus al met al zit ik hier nog lekker tot de 27ste en dat is totaal geen straf.

Wel heb ik tegenwoordig een hond, naast een kat. De hond van Annie was al de tijd dat ik op het huis paste bij een vriendin van haar, maar die is nu op vakantie, dus ik heb de hond. Het is een oude dame, dus ze heeft gelukkig niet zoveel beweging nodig. Niet dat ik het erg vind om met een hond te wandelen, maar het is niet altijd te combineren met mijn werkuren in de pub. Gelukkig heeft ze een grote achtertuin waar Miska verblijft als ik de deur uit ben. Het is een Alaskan Malamute, dus groot en harig maar lief hoor. Al moet ik zeggen dat ik haar meestal erg irritant vind. Pfff dat beest werkt me op de zenuwen. Loop ze om je heen en je hebt geen idee wat ze wil en om 5u 's ochtends hoor je haar al voor je slaapkamer deur. Gelukkig heb ik al twee meiden waarmee ik om ga die haar te gek vinden en haar wel eens willen lenen. Nou van mij mogen ze.

Wat heb ik verder nog gedaan.... Werken, gezellig doen met mensen, surfen, paardrijden, strand. Oo en ben weze vissen op de oceaan met een vriend van me. Was echt gaaf. Hij heeft een boot en daar gingen we. Heerlijk was het om weer op het water te zijn en de wind in je haren te voelen. Het vissen ging goed en we hadden een paar mooie vissen. Helaas hebben we ze niet gehouden, want we gingen voor tonijn. Op de terug weg heerlijk even volgas over de oceaan. Echt top.

Vorig weekend met ik met Rachel en Strider naar Cosy Corner geweest. Dat ligt tussen Albany en Denmark in, in het zuiden van Western Australia. We zijn de heen weg via Pemberton gereden. Daar is een boom met een (ja een trap kun je het niet echt noemen) trap en die trap eindigd boven in de top van de boom. Deze boom werd gebruikt om te kijken of er bosbranden waren. En ja, ik ben in de boom geklommen. Gaaf hoor om boven de bomen te zijn. De eerste nacht hebben we in een hotel in Albany geslapen aangezien onze andere verblijfplaats nog bezet was. Albany is prachtig, met oude gebouwen maar helaas mist het een bepaalde sfeer. Zaterdags zijn we naar Cosy Corner gereden. Dat ligt tussen Albany en Denmark in. We verbleven daar in een soort schuur waarin ze een keuken, douche, toilet hebben gebouwd en dus opgetoverd hebben tot een soort vakantiehuisje. We hadden een prachtig uitzicht over de zee. Op mijn facebook staan foto's. We hebben Denmark bezocht, een schattig dorp met een prachtige omgeving en super mooie stranden. We hebben er een paar bezocht; Elephant Rock, Greens pool and William bay. Op de terug weg zijn we nog gestopt bij 'The tree top walk'. Dit is een wandelroute door de toppen van de bomen. Erg mooi.

Gisteren met een groep lui lekker naar de Sunday sessions geweest. Verschillende pubs, restaurants, wijngaarden, brouwerijen hebben elke zondag live muziek en de keuze is reuze. We zijn gestart op het werk, waar de muziek om 15.00 begint en het plan was om vervolgens naar Yallingup te rijden om de muziek in Caves house te beluisteren. Maar uiteindelijk zijn we in Margs gebleven en danspasjes gedaan in de Knights Inn. De muziek in de tav eindigd rond 18u en in de Knights begint het om 17.00 tot 21.00. Dus een mooie overlap. Het was een gezellig middag en avond.
Nu twee dagen helemaal niks en ben lekker aan het bijkomen. Moest vrijdag en zaterdag tot sluit werken, dus ben een beetje uit mijn ritme en zo duf.

Zoals gezegd vertrek ik de 27ste. Ik ga dan naar Perth waar Dani (een meid waar ik in Popo mee omging) me opwacht. We gaan namelijk met nog 5 vriendinnen van haar voor een lang weekend naar Exmouth. We slapen de 27ste in Perth en gaan dan de 28ste op onze roadtrip naar Exouth. We verblijven in een backpackers en gaan daar snorkelen met whale sharks is de bedoeling. Het snorkelen moet daar erg erg mooi zijn. De 31ste vieren we mijn verjaardag en ik geloof dat we de 2 april weer vertrekken. Ik rij dat met Dani terug naar Popo waar Kylie met smart op mij wacht. Ik ga nog een maand voor Kylie en Royce werken. Paarden, kids en ik ga haar huis stylen aangezien ze er een stuk hebben aangebouwd.

Na dat avontuur ga ik hopelijk op een cattle station werken in de Kimberly's of Queensland. En waarom Queensland zou je zeggen. Nou, mijn buurjongens hier in Margs, Harry en Sam. Komen van de Cold coast en gaan in mei voor twee weken terug. Ze vroegen of ik met hun mee wilden. Ik kan dan mij Sam zijn moeder verblijven. Ze laten me de omgeving zien, etc etc. Dus als ik dat ga doen, ga ik vervolgens op een cattle station daar werken hoop ik en wacht ik daar tot Mariet me komt bezoeken. Want dat is haar plan..echt zoooo leuk!

Nou dit was het weer even voor nu!

xx

  • 11 Maart 2013 - 13:25

    Kate:

    Wauw, mooie vooruitzichten Mar.
    Helemaal gaaf! Snel weer even skypen.
    Dikke X Kate p.s ik begin vrijdag met mijn baan, spannend joh!

  • 11 Maart 2013 - 21:02

    Jeltsje Mem:

    Marg wat schrijf je prachtige verhalen en volgens mij vermaak jij je goed.
    We skypen deze week bv.
    Morgenochtend om 9 uur dan is het bij jou tegen de avond
    Tut mem

  • 11 Maart 2013 - 23:17

    Sietske:

    He marri
    Super hjer dat hearlike leventsje fan dy. Hjir leit snie en it is te kald
    Koe ik mar even by dy yn de sinne sitte.
    Genietsje der mar lekker fan, groetnis fan us gerben en sietske

  • 17 Maart 2013 - 15:29

    Maaike Tante :

    Je verhaal gelezen. Het lijkt me een geweldige ervaring. Het ontmoeten van andere mensen en een heel ander land bezoeken.Ik heb je een mail gestuurd een tijdje terug.Heb je die ontvangen ?Ik dacht dat ik toen het juiste mailadres gebruikt had.
    Ik ben wel wat jaloers op jou. Elke dag lekker warm weer. Hier is het nog steeds koud. Nog niks gedaan in de tuin vanwege het weer.En over twee weken is het al Pasen.Ik denk dat ik dan een paar dagen naar Elspeet ga. Ze hebben een jonge hond gekregen en die wil ik wel eens zien. Als ik de verhalen mag geloven dan breekt hij de boel daar bijna af als hij niet vast zit.
    Gisteren ben ik bij Evaline en Hans geweest. Natuurlijk zijn we wezen winkelen. En wonder boven wonder zijn we nog goed geslaagd ook.Evalin heeft een heel mooi jurkje gekocht en ik ben ook tevreden met mijn eigen inkopen.
    En ja veel nieuws hebben we hier niet .a.s.Zaterdag gaan we met z'n drieën naar een concert in de grote kerk en met Pasen is het een traditie geworden dan gaan we thuis een lekkere brunch op tafel zetten.
    Margriet ik hoor weer van je .De hartelijke groeten en een dikke tuut.

  • 26 Maart 2013 - 22:38

    Michiel En Wieke:

    Hoi Margriet,

    Jij vermaakt je prima zo te horen! Fijn.Alvast hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Waren zaterdag even bij je moeder op de verjaardag, was gezellig met familie en vriendinnen. Onze jongens hadden hun verjaardag al een week eerder gevierd, want Piet is sinds de 18e mrt op reis, Thailand, Vietnam en Cambodja en Laos. Spannend.
    We zitten regelmatig voor FaceTime. Mooi dat dat tegenwoordig zo kan! Je hebt bijna nog meer contact dan als ze in Nederland zijn.
    Margriet, een fijne verjaardag met al je vriendinnen en vrienden daar en geniet van alles,

    Groetjes, van ons allen Wieke

  • 31 Maart 2013 - 20:32

    Arie:

    Hoi Margriet,
    Fan herte lokwinske mei dyn jierdei. We makkest wer un soat mij. Genietsje derfan.
    Groetnis Arie en Siemke

  • 10 April 2013 - 14:45

    M Piersma:

    ha, mar. wat beleef je leuke dingen, en je hebt er plezier van dat is fijn om te horen.
    houwen zo wil ik maar hopen.hier ook alles o, k, hoor..
    tùt beppe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Margaret River

Follow your feelings and heart!

Recente Reisverslagen:

10 Juli 2013

Korte update

30 April 2013

Back in Popo after a amazing weekend in Exmouth

11 Maart 2013

Verlenging Margs avontuur

01 Februari 2013

Laatste maand in Margs

11 Januari 2013

2013
Margriet Diana

Actief sinds 19 Juli 2012
Verslag gelezen: 482
Totaal aantal bezoekers 17086

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 30 November -0001

Follow your feelings and heart!

Landen bezocht: