Back in Popo after a amazing weekend in Exmouth - Reisverslag uit Popanyinning, Australië van Margriet Diana Zee - WaarBenJij.nu Back in Popo after a amazing weekend in Exmouth - Reisverslag uit Popanyinning, Australië van Margriet Diana Zee - WaarBenJij.nu

Back in Popo after a amazing weekend in Exmouth

Blijf op de hoogte en volg Margriet Diana

30 April 2013 | Australië, Popanyinning

Hier zit ik dan weer, in het schuurtje wat omgebouwd is tot kantoor en waar meestal te veel vliegen, motvlinders en ander ongedierte rondhangt waardoor ik hier liever niet teveel zit. Maar vandaag was ik lucky, want er stond een spuitbus met vliegenspray. Dus eerst even een rondje gedaan en wat diertjes verwijderd en nu zit ik hier vrij comfortabel dan eindelijk die lang verwachte update te schrijven.

Ik ben vergeten mijn vorige verslag te lezen, dus ik weet niet zo goed waar ik gebleven ben met mijn verhaal, maar ik begin bij wat in me opkomt.

Mijn laatste weken in Margs waren fijn. Ik heb nog heerlijk genoten van het bos, strand en alle fijne mensen daar. Zo ben ik nog met een van die fijne mensen genaamd Mees (uit Nederland) naar een wijngaard geweest en hebben we een uitgebreide lunch gehad daar. Hij heeft daar gewerkt en ze bodem hem nog een lunch aan voordat hij vertrok (ze waren hem nog wat geld schuldig ;) ). We waren daar rond 14.00 uur, hebben een lekkere witte wijn uitgezocht en een voor- en hoofdgerecht. Maar buiten dat om kregen we nog rode wijn, een amuse vooraf, dessert en kaas na (aangezien 2 van zijn huisgenoten als chefs werken in de keuken). Ik was afgetopt en had lunch en dinner in een. Het fijne was dat ik nog moest werken om 18.00 ;) Voelde me heerlijk, hahaha).

Mijn laatste week(end) op het werk was nog lekker druk, want er was een grote wereldberoemde surf competitie in Margs. Dus in plaats van vrijdag de 22ste mijn laatste werkdag in de tav te hebben werd het de zaterdags. Ach, weer wat meer geld in the pocket.

Dinsdag de 26 ben ik vertrokken uit Margs en dat was wat haastig allemaal, aangezien het plan in eerste instantie was om de 27ste te vertrekken. Ik zou namelijk de 27ste naar Mandurah gaan om vervolgens de dag erna vroeg in de ochtend met 3 andere meiden te vertrekken naar Exmouth. Maar gelukkig hadden ze bedacht dat we eerder die kant op moesten (meer tijd voor gezelligheid), dus daarom moest ik haaaaasten. De mazzel was, dat ik die week ervoor een nieuwe auto op de kop had getikt. Mees moet namelijk zijn auto nog kwijt voordat hij naar Nederland vertrok en voor een mooi prijsje was de Volvo uit 1986 van mij. Door de auto was de stress van hoi zeggen tegen iedereen in Margs, tassen pakken, huis netjes achterlaten iets minder erg. Want ik kon mijn spullen zo in de auto kieperen en had nog tijd over om hoi te zeggen. Ik moest alleen een tas pakken voor mijn Exmouth avontuur.

Dinsdag 26 maart om een uurtje of 16.00 heb ik Margs verlaten. Gek joh, het was zo zo fijn daar en dan rij je eruit en weet je dat je er zo en zo voor een tijd niet meer heen terug gaat. Mandurah was zo'n 2 uur rijden en daar aangekomen had Tania haar moeder een heerlijk maal voor ons klaar. De volgende ochtend om 3.00 vertrokken en Dani opgepikt in Midland (voorstand van Perth) en om 18.00 kwamen we aan in Exmouth. De reis ging super smooth en ons doel om zo weinig mogelijk te stoppen is gelukt. We zijn gestop voor ontbijt/lunch en ergens in de middag nog voor een plas en tank pauze. Natasha had een super appartement geboekt in het the place to be in Exmouth. De donderdags heerlijk relaxed begonnen, het dorp ingeweest en gelunch met een een wijntje! 's Avonds de bar bij ons hotel/appartementen complex bezocht en dat was bere gezellig. De dag erna was het Goede Vrijdag en dat betekend dat alles dicht is in Australie. Wij zijn naar het strand geweest en zijn gaan snorkelen bij Turquoise bay. Wow, wat gaaf was dat. Een super blauwe zee en het is als of je in een aquarium zwemt. Zoveel mooie vissen, koraal, schildpadden en zelf een reef sharks gespot! 's Avonds heerlijk gekookt en geborreld in ons appartement en daarna naar een beachparty gegaan. Dat was echt top, met super muziek. Helaas waren we al snel door ons drinken heen en werden we dorstig en zijn we naar huis gegaan. Dag erna weer naar gesnorkeld en 's avonds hadden we een dinner gepland voor mijn verjaardag. Nog twee kennisen die ik ken van Margs waren ook in Exmouth, dus met hun, Tania, Natasha, Dani en nog twee meiden die we de donderdags hadden ontmoet gegeten bij ons complex. Helaas was het zo zo druk, dat we te lang op ons eten moesten wachten. Uiteindelijk veel gratis eten en drinken gekregen, maar de sfeer was wel een beetje weg. Maar uiteindelijk weer lekker gedanst op de dansvloer en gezellige mensen ontmoet. Die avond hebben we het niet zo laat gemaakt, aangezien we voor de zondags op mijn verjaardag een trip op de Whale shark boot hadden geboekt. Om 7.00 werden we opgepikt en rond 8.30 gingen we de zee op. We hadden een top boot en top crew. We hebben eerst gesnorkeld in het reef en daarna zijn we de zee opgegaan om Whale sharks te zoeken. De mazzel is dat het bedrijf waarmee wij waren een vliegtuig heeft om ze te spotten, dus al snel hadden ze een shark gespot. Het zwemmen met deze enorme vissen is spannend, want soms heb je het idee dat hij recht op je afkomt en daarnaast is de oceaan erug diep. Een van de sharks dook naar het diepe van de oceaan toe en toen zag je pas echt hoe diep het was. Echt gaaf. Uiteindelijk hebben we 5 verschillende whale sharks gezien en met ze gezwommen. Naast het snorkelen en zwemmen met de sharks was het ook heerlijk om op zee te zien. We hadden een goed verzorgde lunch en snacks. Echt een top dagje uit. Wat trouwens ook gaaf was, waren de vliegende vissen die rondom te boot uit het water sprongen, een stuk vlogen en weer het water in gingen. Echt bizar. Nog een waterslang gezien en dolfijnen.
Terug in het appartement gedouched om vervolgens te eten in het restaurant/kroeg bij ons complex. En als verrassing hadden de meiden een chocolade muffin gekocht met een 30 kaarsje erop! Zo lief!
Op maandagochtend hadden we iets wat opstartproblemen en was heel vroeg vertrekken niet aan de orde. Nou ja, 7 uur is toch netjes. Wederom hadden we een super goede reis en rond 22.00 's avonds waren we weer in Mandurah.

De volgende ochtend ben ik richting Royce en Kylie gereden en rond lunchtijd was ik daar. Was wel weer bizar om terug te zijn, maar na een dag weer helemaal gewoon. Ik zit hier nu alweer een maand en het is weer lekker druk. De aanbouw van het nieuwe huis is bijna klaar. We zijn nu aan het verven en deze week starten ze met de houtenvloer. Ze hopen dat ze met 2 weken het nieuwe deel kunnen gebruiken.

Na Margaret River en Exmouth is het wel weer enorm wennen hier, maar gelukkig heb ik tot nu toe steeds dingen gehad om naar uit te kijken. Het tweede weekend dat ik hier was, hadden we Kylie haar 40ste verjaardag. Groots feest met DJ en vele familie en vrienden. Het thema was 70's en de meeste mensen hadden zich goed aan de dress code gehouden. We hebben heerlijk gefeest tot in de vroege ochtend uurtjes. Het weekend erna was de Narrogin Cup (paardenrace). De meiden waarmee ik naar Exmouth ben geweest kwamen over en we hebben een gezellige zondag gehad. Afgelopen donderdag zijn we met het hele gezin naar Capel gegaan (zo'n 3 uur zuid/west), naar Kylie haar ouderlijke farm. Op de farm heeft ze nog steeds een huis, wat ze gebruikt als vakantiehuis. De vrijdags ben ik naar Margaret river gegaan. Even weg van de drukte en tijd voor mezelf. Tania en Natasha (meiden van Exmouth) kwamen vrijdagavond met 3 andere vrienden naar Margs toe en we zijn gezellig naar de tav geweest. Zaterdags heb ik vooral gerelaxed. Zondag rond de middag helaas weer terug naar Capel en vervolgens weer terug naar Popanyinning.
Aankomend weekend nog geen plannen. En is nog een maandje en dan ga ik richting Broome, want Mariet komt 3 juni aan in Broome. Vanaf daar gaan we een maand on tour. Hoe of wat weten we nog niet precies, maar we weten wel dat we eind juni terug moeten zijn in Darwin.
Mocht iemand nog tips hebben voor de reis Broome - Darwin! Let me know! We hebben geen 4wheel drive, we gaan het doen in mijn Volvo, LOL!

OOo en lieve allemaal! Mijn excusses voor het lange wachten en ik weet ook dat ik velen van jullie nodig een persoonlijk berichtje moet sturen. Maar het komt er niet van. Hoop dat jullie weten dat ik aan jullie denk en van jullie hou!!!

xxx

ps. Happy Queensday!


  • 30 April 2013 - 22:50

    Jeltsje:

    Ha marg.
    Bedankt voor het mooie reisverhaal.
    Je hebt er vast zin in dat Mariet komt?!

    We hebben een prachtige konings-dag gehad, met veel emoties.
    Het was mooi om te volgen op tv.
    Er is niets gebeurd, gelukkig maar.

    Het is nog steeds koud in Nederland, vandaag 12 tot 14 graden, wel zon, dat maakt het mooi.
    Heit is nog steeds in Denemarken, maar het project os bijna afgelopen.
    Xxxx mem

  • 02 Mei 2013 - 09:43

    Wendy:

    Hai Mar! Wat ben je toch heerlijk aan het genieten! Je beleeft ontzettend veel, je zal wel vol verhalen zitten. Geniet lekker van de vrijheid en liefs vanuit Sint Pancras van ons allen!

  • 05 Mei 2013 - 20:51

    Mariët:

    Hi Mar!

    Superleuk reisverslag weer. Ik heb echt teveel zin om te komen!!!
    Tot snel!

    X jet

  • 06 Mei 2013 - 22:04

    Sietske:

    he margriet
    moai libbentsje sa, alle frijheid, trefst in soad minsken, wie doet je wat.
    hjir is it no lekker waar, al is it mar foar in pear dagen.
    giesto de hjerst yn of sjoch ik dat ferkeard?
    dikke tút tante sietske/ omke gerben

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Popanyinning

Follow your feelings and heart!

Recente Reisverslagen:

10 Juli 2013

Korte update

30 April 2013

Back in Popo after a amazing weekend in Exmouth

11 Maart 2013

Verlenging Margs avontuur

01 Februari 2013

Laatste maand in Margs

11 Januari 2013

2013
Margriet Diana

Actief sinds 19 Juli 2012
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 17081

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 30 November -0001

Follow your feelings and heart!

Landen bezocht: