Nog zo'n twee weken op het platteland - Reisverslag uit Popanyinning, Australië van Margriet Diana Zee - WaarBenJij.nu Nog zo'n twee weken op het platteland - Reisverslag uit Popanyinning, Australië van Margriet Diana Zee - WaarBenJij.nu

Nog zo'n twee weken op het platteland

Blijf op de hoogte en volg Margriet Diana

02 November 2012 | Australië, Popanyinning

Lieve allemaal,

Ten eerste wil ik jullie weer bedanken voor de super super leuke reacties en nieuwtjes vanuit Nederland. Hierbij denk ik bijvoorbeeld aan Ed en Ineke en Atie en Bouwe. Echt heel erg leuk.

Hier gaat alles goed en ik ben stiekem een klein beetje aan het aftellen, want zoals het nu lijkt ga ik rond 17 november richting Margaret River voor onbepaalde tijd. Het werk hier is dan klaar, want Kylie is dan klaar met werken en gaat huismoedertje spelen en een 4de kindje krijgen in december. De paarden worden allemaal gereden en alle klussen in en om het huis heb ik geklaard. Het is de afgelopen twee weken dus een beetje zoeken naar werk rondom het oppassen.
Gelukkig was ik vorige week zaterdag een dag vrij en ben ik meegeweest naar een race. We hadden vijf paarden die van start moesten en naast het racen was er voor degenen die dat wilden 'Fashion of the fields'. Dat betekend dat je je outfit kan showen voor een jury en mocht je de best geklede zijn, dan win je iets. Wij zijn naar een kleine 'boerenpummel' race geweest, dus daar win je misschien een fles drank en wat geld. Geire, een meid die hier ook woont, is laatst bijvoorbeeld naar Perth geweest en die race werd gesponserd door Rolex ofzo en dan win je dus een vet horloge, maar daar zie je ook weer dat men uren heeft zitten tobben over de outfit en aardig want geld heeft geinvesteerd.
De race in Collie was goed genoeg voor mij, want ik ga niet veel geld en tijd in een outfit stoppen. Ik ben lekker gaan shoppen in Kylie haar kledingkast. En wat het resultaat betreft...ik zal kijken of ik wat foto's kan uploaden later deze avond.
Na twee uurtjes rijden kwamen we aan in Collie. Geire en ik zijn een tafel gaan zoeken en hebben een flesje champagne gehaald (tsja dat hoort erbij) We zijn lekker gaan zitten en hebben de races bekeken en tussen door hadden we de fashion show. Helaas geen prijzen voor ons, de locals kregen de voorkeur. Maar joh, het was ons ook niet om de prijzen...het is gewoon heerlijk om weer eens te tutten ipv in je dagelijkse kloffie rond te banjeren.
Rond een uurtje of vijf richting huis, helaas ging het bij het inladen van de paarden een beetje mis, want ik kreeg een trap net onder mijn knie. Eerst leek het mee te vallen, maar toen we thuis waren en we de wond nog eens goedbekeken, was ie toch iets dieper dan gedacht. Dus in het ziekenhuis wat hechtingen gehaald, een primeurtje voor mij!
Deze week dus iets minder mobiel. Vandaag weer testje ritje gemaakt te paard, maar dat ging nog niet helemaal lekker.

Over een half uurtje ga ik lekker even uiteten in de pub met Dani (meid die hier ook woont en paardrijd) en morgen gaan we naar een grote rodeo hier ergens 'in de buurt'. We blijven daar slapen en dan zondag weer terug. Heb er zinnnninn, eindelijk weer ff van de dam.

En dan dus over twee weken Margs. Ik ga daar voor een vriendin van Kylie werken. Drie ochtenden/middagen (tot 14.00) oppassen op haar baby van 6mnd en verder een aantal uren werken in de Settler Tavern. Dit is een restaurant/pub. Ik heb er zin in. Ze wonen midden in het dorp. Krijg daar mijn eigen kamer met douche en verder rijdt Rachel ook paard, dus we gaan hobbelen en de beach is in de buurt, dus I look forward to it!.

Oo en Lieke, een kennis uit Ned. kom deze kant op. Helemaal leuk. Ze gaat eerst ook naar Margs, want haar vriend woont daar. Dus we gaan zeer waarschijnlijk even meeten. Dan gaan Lieke en haar lover on tour naar het oosten en misschien, misschien ga ik daar uiteindelijk per vliegtuig ook heen. Want rond jan-feb moet Lieke haar vriend weer te werk en is ze daar 'alleen' en het is in onze gedachten om dan een aantal weekjes samen on tour te gaan.

We zullen zien waar de wind me heen waait!

Goed weekend allemaal en latersss

Cheers

  • 02 November 2012 - 12:06

    Kate:

    Hoi Mar, wat een leuk verhaal :-) Margs klinkt goed, lekker midden in het dorp en werken in de pub is ook wel gezellig. Dan kom je ook wat meer mensen tegen!!! Hele dikke kus en ik ga je spreken op fb of skype! Love yu

  • 02 November 2012 - 12:48

    Yt:

    Hee Mar,

    Klinkt leuk om in de pub te werken. Ik zal dit weekend echt ff skype installeren en kunnen we ff skypen. Balen van je knie. Ik hoop je ff te spreken eht weekend.

    XXXX

  • 02 November 2012 - 12:57

    Frank V/d Zee:

    Hey Margriet,

    Fantastisch om al jouw verhalen en belevenissen te mogen lezen. Helemaal super!!. Geniet ervan, Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal. Groetjes Frank.

  • 03 November 2012 - 00:44

    Sietske En Gerben:

    hi margriet
    Do hast it der mar yn streken
    De wynderunder en hearlik frij. Se kinne noch wol fan dy leare downunder
    Genietsje derfan tut t sietske

  • 03 November 2012 - 13:50

    Marike:

    Hey margriet,
    Klinkt goed allemaal, lekker te plak no en dan straks helemaal, heerlijk een eigen kamer en douche. Goed hoor en ook plannen om later met iemand te gaan reizigen, ook super! Geniet er nog maar lekker van, de zomer komt er daar aan, heerlijk vooruitzicht, maar ook errug warm volgens mij!
    Keep on living the good life!!
    Tuut ut Balk

  • 04 November 2012 - 18:39

    Janna:

    Hey lieve Mar!
    Wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en ook allemaal leuke vooruitzichten hebt!! Klinkt helemaal super! Werkse en geniet!!
    xxJan

  • 05 November 2012 - 11:25

    Meine En Gerrie :

    Hallo Margriet,

    Door jouw verhalen krijg je wel een leuk beeld waar je mee bezig bent. Was
    wat achterop maar weer helemaal bijgelezen. Hoe is het afgelopen met je
    knie na de trap van het paard? Nog fijne weken waar je nu bent en veel
    succes en plezier op het volgende adres! Lijkt ook leuk als ik dat zo lees.
    Succes Margriet en maar lekker genieten van dit alles!!

    Groetjes
    Meine en Gerrie (Lemmer)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Popanyinning

Follow your feelings and heart!

Recente Reisverslagen:

10 Juli 2013

Korte update

30 April 2013

Back in Popo after a amazing weekend in Exmouth

11 Maart 2013

Verlenging Margs avontuur

01 Februari 2013

Laatste maand in Margs

11 Januari 2013

2013
Margriet Diana

Actief sinds 19 Juli 2012
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 17123

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 30 November -0001

Follow your feelings and heart!

Landen bezocht: