Mooi weekje achter de rug - Reisverslag uit Popanyinning, Australië van Margriet Diana Zee - WaarBenJij.nu Mooi weekje achter de rug - Reisverslag uit Popanyinning, Australië van Margriet Diana Zee - WaarBenJij.nu

Mooi weekje achter de rug

Blijf op de hoogte en volg Margriet Diana

15 Oktober 2012 | Australië, Popanyinning

Hoi allemaal!

Afgelopen week was eindelijk een heerlijk weekje, waarin ik me helemaal fijn voelde! Ik rij nog wel lekker, maar niet meer op de race track en dat bevalt me prima! Het is gewoon niet mijn ding.
Naast het rijden van de paarden ben ik begonnen met klussen in en om het huis en dat is leuk om te doen. Ik heb de kamers van de kids helemaal opgeruimd en geordend (en voor de mensen die me goed kennen....you guys I like ;) ) en nog meer dingen in het het huis. Verder heb ik een gaas gespannend om de hele tuin heen, want de kleine Louis ging steeds richting de paarden en de bouwvakkers zijn deze week begonnen met de uitbreiding van het huis, dus daar mag hij ook niet komen. Dus ben lekker twee dagen in de weerk geweest met een hamer, gaas en spijkers. Verder heb ik bloemen gekocht voor de tuin, want er waren alleen nog maar groene planten over. Kylie was ook in voor wat kleur, dus ik mocht shoppen op haar kosten.
Daarnaast Royce weer geholpen met de cattle. Op de quad stieren en koeien bijeengedreven vanuit een weiland, naar de feet lot. Vervolgens nog stieren verplaatst in de feetlot en ik moet je zeggen, dat was eerst toch ff spannend.
We moesten de stieren eerst in andere pennen jagen en dan moet je snel zijn, want ze komen soms op je af. Gelukkig zijn er hoge hekken waar je in kan klimmen.
Verder moesten we nog groepen stieren verplaatsen in de feetlot per quad en ik vind een paard toch prettiger, omdat je hoger zit. Op de quad voelde ik me eerst wat nietig. Loop je die stieren op te jagen en de meesten gaan wel, maar je hebt ook van die lullo's die zich opdraaien en naar je gaan kijken...en dan hoop je maar dat ze als nog voor je aan de kant gaan. Gelukkig ging dat allemaal goed en gingen ze richting de uitgang van hun pen, richting de anderen. En na een twee pennen geleegd te hebben, kreeg ik er vertrouwen in en ging het mooi.
Ik zal morgen kijken of ik wat foto's kan maken op de feetlot, dan hebben jullie een beetje een idee hoe het eruit ziet en wat ik bedoel met de pennen.
Morgen weer stieren taggen en daarna weer huismoeder spelen.
Kylie moet morgen weer te werk, de twee oudste kids weer naar school, na twee weken voorjaarsvakantie.
Vandaag voelde ik me toch echt een moeke. We zijn naar het dorp gelopen (is 2km) want daar is een speeltuin. Kleine Louis in de buggy, Wilson op zijn nieuwe fiets en Joselyn en ik lopend met de labrador aan onze zei...en ik moet zeggen, dat laatst maakt het plaatje toch compleet.
Verder was het schoonmaken, wassen, kids voeden en nu ff chillen en er vroeg in.
Morgen verder wel chill dagje hoor, want ik heb alleen Louis en die slaapt 's ochtends en 's middags nog.
Corrie, ik weet niet of je mijn blogs leest, maar het alle drie de boeken van The Fifth Shades of Grey uit. Ik had de mazzel dat nummer 2 en 3 hier lagen. Thanks voor boek nummer 1, ik vond ze leuk om te lezen ;)

Ooo en Tjeerd, thanks voor je reactie op mijn vorige blog en super dat jij je neef hebt benaderd! Het zal idd nog wel een half jaar duren voordat ik aan die kant ben, mocht ik met de auto die kant op gaan. Maar wie weet pak ik het vliegtuig :) We will see!

Nou lieve allemaal..ik ga er weer van door!

Ben waarschijnlijk veel dingen vergeten te vertellen, maar ok dat zei zo!

Dikke x

  • 15 Oktober 2012 - 14:51

    Kate :

    Mooi verhaal Sis. Leuk dat je een fijne week hebt gehad. Lijkt me best scary om met die stieren bezig te zijn maar ook wel weer een stoere uitdaging. Dikke kus en fijne week.

  • 16 Oktober 2012 - 11:24

    Tante R:

    hé margriet leuk om steeds jou verhalen te lezen, wel spannend met die stieren enzo, ook fijn dat je je draai en ritme wat vindt het moet eerst wel heel erg wennen denk ik met vreemde mensen in een hele andere cultuur.
    hier is alles goed herfst veel regen en harde wind.het gaat je goed daar dikke x

  • 16 Oktober 2012 - 14:05

    Svanna_veltman@hotmail.com:

    Hé Margriet! Jij bent van alle markten thuis zeg: stieren opjagen, gaas spannen, oppassen... Er wordt flink 'gearbeitet'. Leuk om te lezen dat het goed met je gaat. Veel plezier daar! Groetjes van Svanna

  • 27 Oktober 2012 - 18:55

    Ed&Ineke Drenth:

    Hallo Magriet, ook wij lezen jouw verslag. Op dit moment zijn we foto's aan het laten zien van onze reis naar Canada.Fantastische reis geweest, veel dierbare herinneringen. Zelfs Ineke vond het daar geweldig en zou zo weer terug willen. Ook zijn we nog vol van de bruiloft van Neeltje, nu2 weken geleden.Fantastisch feest met veel dierbare herinneringen. Zo gek is het leven op de pensioenleeftijd nog niet. Genieten van je verslagen.Hoop dat je het naar je zin zult hebben. Groetjes van ons beide. Ed

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Popanyinning

Follow your feelings and heart!

Recente Reisverslagen:

10 Juli 2013

Korte update

30 April 2013

Back in Popo after a amazing weekend in Exmouth

11 Maart 2013

Verlenging Margs avontuur

01 Februari 2013

Laatste maand in Margs

11 Januari 2013

2013
Margriet Diana

Actief sinds 19 Juli 2012
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 17124

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 30 November -0001

Follow your feelings and heart!

Landen bezocht: