De dagelijkse dingen - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Margriet Diana Zee - WaarBenJij.nu De dagelijkse dingen - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Margriet Diana Zee - WaarBenJij.nu

De dagelijkse dingen

Blijf op de hoogte en volg Margriet Diana

21 December 2012 | Australië, Margaret River

De dagelijkse dingen zijn er ook als je op reis gaat en vooral als je langer op één plek blijf hangen.
Vrienden en familie vragen me; 'Wanneer ga je weer op reis?', nou lieve allemaal dat weet ik nog niet. Ik denk dat mijn doel nooit geweest is om alles te zien. Ik heb geen lijstje van dingen die ik hier wil zien en/of waar ik heen wil en welke route ik wil volgen. Wat mijn doel wel is geweest of mijn drang om on tour te gaan......ik kan jullie niet één antwoord geven. Het triggerd me om een andere cultuur te ervaren, uit je dagelijkste leventje te stappen en even iets heel anders te doen en een ander klimaat te ervaren. En voor mij is dat niet eens altijd leuk, want vaak vind ik het ook doodeng om dit alles te doen. Mijn eerste keren Amerika, was met Roelof. Ik had iemand die daar de weg wist, een soort gids en maatje. Na de eerste keer Amerika had ik daar de familie De Boer waarop ik kon vertrouwen. Maar deze ervaringen hebben mij wel de mogelijkheid gegeven om dit alleen te durven en ook mijn andere reizen alleen naar Amerika te doen.
En om terug te komen op het feit dat ik niet echt on tour ga hier, misschien is er ook wel ergens een soort angst, omdat het nieuw is. Het kan zijn dat ik straks mensen tref waarmee ik een stukje kan reizen en die mogelijkheden zie ik al ontstaan. Maar misschien past dit ook wel gewoon bij me. Ik voel me erg gelukkig bij het feit dat ik een tijde op een plek blijf. Ik ben een familie mens, ik hou van mensen om me heen die ik kan vertrouwen en waar ik een band mee kan opbouwen. Als je langer op een plek blijft, krijg je dergelijke dingen meer.
Ik ga hier nu naar de rijvereniging met het paard en leer die mensen kennen. Laatst hadden we een familie dinner bij Sullivan zijn ouders thuis en dat was super. Afgelopen zondag personeelsfeestje gehad op het werk en dan leer je je collega's weer beter kennen, omdat je eindelijk de tijd hebt om een fatsoenlijk gesprek te voeren. I love it. I love het dagelijkse leventje, ook al is het hier niet voor altijd. Werken, naar het strand gaan, paardrijden, genieten van de bossen en beetje bij beetje rondhangen met mensen die je beter leert kennen.
Het is hier een echt dorp, dus vele dezelfde gezichten. Dit zal na de kerst wel iets veranderen, want het is een enorm toeristisch dorp en dat leverd veel nieuwe gezichten op.
Hoelang dit dagelijkse leventje mij hier nog bevalt is dus nog een raadsel. Mariët, een vriendin van me heeft plannen om hier voor een maandje naar toe te komen rond mei. Dus dan zullen we zeker on tour gaan. De Kimberly's misschien. Lieke reist hier nog rond en we zouden het beide zo fijn vinden om samen nog on tour te gaan, dus dat is ook nog een idee. En ik wil nog het dagelijks leventje beleven van een Jillaroo op een cattle station hier ergens in OZ. Dat laatste is wel één ding wat op mijn lijstje staan, samen met een bezoek aan de De Boer familie in California op de terug weg naar Nederland, wanneer die ook maar mag zijn.
Voor de aankomende dagen rondom kerst en o&n staat er vooral werk op het programma in mijn leven hier. Het is goed geld met de feestdagen en ik moet zeggen dat het me tot nu toe goed bevalt om te werken met feestjes. Rond lunch en dinner het eten serveren en als de muziek start glazen halen en af en toe eens een praatje maken met de klanten. Kerst zelf is vrij en daar kijk ik stiekem een beetje tegenop, ook al heb ik nog totaal geen kerst gevoel en misschien komt dat die dag ook wel helemaal niet. Ik kijk er tegenop, omdat ik kerst met mijn lieve familie (lees ook de Hoogeveentjes) altijd super super fijn vind en ik dat nu voor de eerste keer ga missen. Maar anderen zijn mijn voorgegaan, dus misschien kon ik niet achterblijven. Hier wordt wel wat gedaan voor de 'weeskinderen' (zoals we hier genoemd worden). Een collega van werk organiseerd een feest voor alle mensen die hier zijn zonder familie. We moeten ons eigen eten en drinken meenemen en gaan dan bij haar thuis in de tuin bbq'en en borreltjes drinken. We will see how that will be!

Tot slot heb ik nog een paar foto's toegevoegd die deze week zijn gemaakt tijdens mijn mini roadtrip naar Augusta (iets ten Zuiden van Margs), samen met mijn Duitse vriend Fin. Verder nog een foto van een Anja, Lieke en mij tijdens onze breakfast 1.5 week geleden bij de Bakery.

Dikke kus voor jullie allen. Fijne kerstdagen en mocht ik hier niet meer online zijn voor het nieuwe jaar, een goeie jaarwisseling gewenst!

Ps. mocht iemand me nog een kerstkado willen geven. Een 'TVFW-machine graag (tover je familie en vrienden naar de andere kant van de wereld)'. Er is hier zoveel wat ik met jullie wel delen en doen. De live muziek op zondag bijvoorbeeld, op de terrasjes!

xxx

  • 21 December 2012 - 08:55

    Sietse:

    Hey Margriet,

    Leuk dat het je hier goed bevalt down under! Wij hebben hier de langste dag! Straks een kerst feest in de zon... Groeten van je familie lid in Australië

  • 21 December 2012 - 13:15

    Marike:

    Hey leave nicht,
    Ik snap dy helemaal, en must ek lekker dwan wot foar dy it beste fjilt, ja toch!! Folgens mij hest it prima nei de sin, fijn om te lezzen. Moaie fotos ek hjer...pfff...jaloers!! Tis hjir echt behoorlik triest waar, rein en hurde wyn, kald!
    no meid, nog mar lekker geniete, wont ost hjir wer bist, wolst der wer hinne, sa ist faak, romantiseerst faak datgene werst net bist...
    Dikke tuut en fijne kryst mei de oare ' weesjes'
    xx Marike

  • 21 December 2012 - 14:21

    Sander:

    Ey Margriet,ik begrijp heel goed dat je het naar je zin hebt in MARGARET River.
    Lekker je eigen ding doen, groot gelijk! Mooie plaatjes zie ik.
    Fijne dagen en goede jaarwisseling!
    Dikke x ut Balk

  • 24 December 2012 - 17:20

    Renneke:

    Lieve Margriet,
    fijn dat je het naar de zin hebt daar en ik kan me voorstellen dat je , je tijdens de kerst wel een beetje een weeskindje voelt. Hopelijk hebben jullie met zijn alleen gezellige dagen in de zon.
    Zoals je al wel hebt begrepen hoeft het je qua weer helemaal niet te spijten dat je hier niet bent
    het is vreselijk regen regen en nog eens regen.
    heb je nog steeds hotmail? dan stuur ik dan eens even een langer verhaaltje
    lieve groet van ons xxx tante
    i

  • 24 December 2012 - 17:45

    Janna:

    Hey Mar! Wat een lieve update! Gewoon doen waar jij je het lekkerst bij voelt!! :) Was leuk om even bij te kletsen op Skype! Tot in het nieuwe jaar! Frohe Weihnachten!!

  • 24 December 2012 - 17:49

    Sietske Gau:

    Heudy Margriet
    De kryst fiere yn de koarte broek is foar ús wat ûnlogysk. Mar do mist hjir neat hjer wat it waar betreft.
    It reint en it is fies waar. Bliuw mar lekker downunder.
    Hearlik even fuort út nederlan, even lekker oare dingen dwaan. Genietsje derfan.
    dikke tút tante Sietske

  • 29 December 2012 - 19:47

    Atie:

    Beste Margriet,
    Als ik je verhaal lees lijkt het me fantastich om daar ook in het verre te zijn, lekkere temperaturen en even uit de sleur van alledag.
    Wij hebben de verjaardag van Hessel in Nijemirdum gevierd, was erg gezellig. De kerstdagen hier met Jantien, HJ, Krijn, Sierd en Annelies. Jantien verwacht haar 2e kindje eind maart. Wie weet op haar of jou verjaardag??
    30 jaar geleden fietsten Jeltje en ik met dikke buiken ons wekelijks rondje om de conditie wat op peil te houden.
    Nu hebben we heerlijk kerstvakantie en genieten hier volop van, kacheltje aan mooi boek en gezellige mensen ontmoeten.
    We wensen jou alles goeds, doe vooral de dingen die je zelf graag doet en geniet van je tijd daar.
    Groetjes.

  • 31 December 2012 - 13:57

    Arie:

    Margriet,
    Wij lezen je verslagen met belangstelling.We wensen je een "lokkig 2013".
    Groet Arie en Siemke


  • 08 Januari 2013 - 20:26

    Wieke Limburg:

    Lieve Margriet,

    Hoe is ie daar?! Very hot zeker!! Je schrijft er nog niet over, maar het schijnt heel heet bij jullie te zijn. Leuk je berichtje te lezen. Hier wordt na veel regen winter voorspeld. Zou leuk zijn. Heel veel plezier daar geniet ervan,je doet weer een heel stuk levenservaring op, en lieve groetjes van ons allen, Wieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Margaret River

Follow your feelings and heart!

Recente Reisverslagen:

10 Juli 2013

Korte update

30 April 2013

Back in Popo after a amazing weekend in Exmouth

11 Maart 2013

Verlenging Margs avontuur

01 Februari 2013

Laatste maand in Margs

11 Januari 2013

2013
Margriet Diana

Actief sinds 19 Juli 2012
Verslag gelezen: 496
Totaal aantal bezoekers 17125

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 30 November -0001

Follow your feelings and heart!

Landen bezocht: