Perth - Carnarvon - Reisverslag uit Carnarvon, Australië van Margriet Diana Zee - WaarBenJij.nu Perth - Carnarvon - Reisverslag uit Carnarvon, Australië van Margriet Diana Zee - WaarBenJij.nu

Perth - Carnarvon

Blijf op de hoogte en volg Margriet Diana

07 September 2012 | Australië, Carnarvon

Hoi hoi allemaal,
Hier dan weer een update. Het heeft even geduurd, want ik heb sinds dinsdag problemen met mijn telefoon. Op de één of andere manier heb ik geen bereik meer, dus ook geen internet, dus ook geen Wifi hotspot die ik kan gebruiken om te internetten. Zo nu en dan gebruik ik de Wifi hotspot van Richard, maar dat is ook niet altijd mogelijk.
Het avontuur was geïndigd in 'Het schuurtje' en met het verhaal dat ik maandag een baan zou scoren. Nou, dat schuurtje is niet meer en de baan is er nog niet, maar beide zijn eigen keuzes...so no worries!
Het 'Schuurtje' waren we na drie dagen wel goed zat, ook omdat er verder niets te doen was daar. Vrijdags was het nog fijn, want het was heerlijk bijkomen, zaterdags ook nog wel, maar dan is het ook wel klaar. Zondags de tourist uitgehangen in Fremantle (een oud gedeelte van Perth). Dit was leuk even en mooi om door heen te lopen. Maandag wederom dagje Perth om langs 'the job shop' te gaan voor werk. Helaas waren de banen die ze aanboden op de cattle stations niet geschikt voor ons, zo vertelde Sarah, omdat ze mensen zochten die al ervaring hadden in Australië op een station. Helaas kon ik zelf geen contact maken met de stations, dus een goed verhaal ophangen werkte niet. Wel had ze nog een baan in de buurt van Adelaide, maar Richard komt daar net vandaan, dus beetje gekken werk op die kant weer op te rijden. Ook op 'gumtree' gekeken voor banen en voor mij was er genoeg, dus toen de keuze...wat doe ik. Blijf ik hier en ga ik er voor of ga ik voor plan B; op naar het noorden, naar Gnaraloo beach! Hmmmmmmm lastig beslissen om verschillende redenen. Ondertussen ook nog contact gehad met een kennis in Nederland die hier ook nog een adresje had, maar helaas had zij haar contact nog niet kunnen bereiken. Maar toen we dinsdag in de auto zijn gestapt en een dag rijden van Perth waren, kwam naar een telefoonnummer dat ik zeker nog ga gebruiken, thanks Letteke voor het contact!
De reis up north begon wat saai. Het landschap bestond uit veel bosjes en zo nu en dan wat zandduinen, maar ter hoogte van Jurien Bay begon het landschap te veranderen en werd het meer mijn ding. Het werd groenen met mooi glooiende groene velden waar o.a. tarwe en mosterd op stonden. Tussen door stukken land met schapen en koeien, van elkaar gescheiden met mooie bomenrijen. Ja, dat was echt fijn om door heen te rijden. Uiteindelijke kwamen we aan in een heel schattig dorpje genaamd Dongara, met veel 'oude' huisjes. Helaas was het hostel hier vol en toen zijn we nog zo'n 20 minuten doorgereden naar Geraldton. Ook een leuk dorpje aan het water met een super mooi hostel. Schoon, gezellig ingericht en erg aardige mensen. Maar ik was nog steeds niet heel happy en twijfelde of ik wel verder up north wilde. Je gevoel volgen he...dat is het. Er nog een nachtje over geslapen en uiteindelijk wel weer verder gegaan. Het landschap bleef lang mooi, al was het laatste half uur, voordat we in Kalbarri aankwamen iets saai. Wel super mooi kliffen gespot en het dorpje was erg mooi. Het lag aan de zee en het uitzicht prachtig. Het weer was ook zonnig (want dat was het in Perth zekers niet, herfst achtig) en de camping was top. Voor het eerst in de auto geslapen en dat werkt prima.
Na de boodschappen in de plaatselijke kroeg even één biertje gedronken en we kwamen in gesprek met super leuke mensen uit zuidoost OZ en ze bleken onze buren op de camping te zijn. Uiteindelijk werden het wat meer biertjes dan één en was het veel lachen met onze buurtjes. Om 22.30 waren we pas terug op de camping en toen nog even met z'n vieren het vlees op de bbq gegooid. Gisteren was een beetje een brak dagje, mijn hardloop sessie langs het strand heeft niet geholpen. Toch zijn we verder gegaan en uiteinlijk beland in Denham. Een dorp in bijna het uiterste deel van west OZ. De weg vanaf Highway 1 (die we volgen up north) die we moesten pakken om in Denham te komen was erg saai, maar uiteindelijk zijn we in een prachtig dorpje aan de kust aangekomen met super blauw water en een camping met uitzicht op zee. De lichtvervuiling 's nachts is hier zo zo minimaal dat je een prachtige sterren hemel hebt en vannochtend was het wakker worden met uitzicht op zee.
Vandaag vertrokken uit Denham en nog gekeken bij Monkey Mia, maar uiteindelijk zijn we daar niet gestopt. De weg naar Carnarvon was lang en ééntoning en het dorp is niet super. Het is hier echt the middle of knowhere. Wel al een baan aangeboden gekregen in een bistro'tje en ik heb gesolliciteerd als nanny en hulp op een cattle station nog iets verder noord in the outback. Want waarschijnlijk blijf ik hier alleen. SPANNEND!!
Groetjes vanuit een zonnig en warme Carnarvon.
kusssssss

  • 07 September 2012 - 15:06

    Janna:

    Hey Mar! Fijn om weer wat van je te horen! Je eerste week klinkt al goed en relaxt! Nu dus spannend wat je gaat doen!! Ik ben benieuwd! Enjoy!! Liefs Jan

  • 07 September 2012 - 15:46

    Ineke Van Driel:

    Hier je buurvrouw uit het vliegtuig naar Singapore. Was benieuwd naar je ervaringen, dus je verslagen gelezen. Gaat goed zie ik. Is toch altijd leuk en spannend om op de bonnefooi deze aardbol te verkennen . Wij hebben er inmiddels 1 week Bali opzitten en veel gezien. Vooral veel contact gehad met de lokale bevolking, bezienswaardigheden bezocht en gesnorkeld. Nu sinds. twee dagen op Lombok waar we per boot heengegaan zijn. De komende 2 weken blijven we hier en dan weer een ander deel van Bali verkennen. Ik hoop dat je snel een leuke baan hebt, nanny op een cattle ranch zou niet gek zijn. Veel plezier en ik blijf je volgen. Groet Ineke en Frans

  • 09 September 2012 - 23:11

    Tjeerd:

    Hallo Margreth, mooi dat je onderweg bent, want in de stad wordt je natuurlijk nooit boerin.
    Dat baantje als nanny en hulp op een cattle-station zou geschikt voor je zijn, ik heb zo'n gevoel dat dat het gaat worden. En ga maar lekker alleen verder, dan is de ervaring van je reis veel groter.
    Hier is alles goed, ik heb vanavond nog met 3-0 gewonnen van your daddy.
    Nog een goede reis, en pas op voor de loosers en voor de roadtrains.
    Groetjes uit Balk.

  • 10 September 2012 - 10:28

    Marike F:

    Ha Margriet,
    Je bent nog een beetje aant zoeken als ik dit zo lees, succes met het vinden van een baan en veel plezier nog. Geniet van het weer daaro, wij hebben een mooi weekend gehad, maar wordt nu weer minder mooi.
    xx Marike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Carnarvon

Follow your feelings and heart!

Recente Reisverslagen:

10 Juli 2013

Korte update

30 April 2013

Back in Popo after a amazing weekend in Exmouth

11 Maart 2013

Verlenging Margs avontuur

01 Februari 2013

Laatste maand in Margs

11 Januari 2013

2013
Margriet Diana

Actief sinds 19 Juli 2012
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 17137

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 30 November -0001

Follow your feelings and heart!

Landen bezocht: