From awsom beaches, back in Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Margriet Diana Zee - WaarBenJij.nu From awsom beaches, back in Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Margriet Diana Zee - WaarBenJij.nu

From awsom beaches, back in Perth

Blijf op de hoogte en volg Margriet Diana

12 September 2012 | Australië, Perth

Hi there, how are you all doing?
Hier gaat alles goed, ik zit nu in Perth en ga morgen naar Popanyinning. Dit is zo'n 4 uur zuid van Perth en ik ga daar aan het werk dankzij Letteke :))))))) Zij heeft ook bij deze mensen gewerkt toen ze hier was en heeft me de contactgegevens gestuurd. Eergisteren de vrouw des huizes, Kylie, gebeld en morgen kan ik die kant op. Eerst zou haar man me ophalen, omdat hij in de stad moest zijn, maar nu word ik opgehaald door een veearts. Hij moet bij hun zijn voor de koeien. Om 5.40 morgenochtend moet ik paraat staan. NICE!!!
Wat mijn werkzaamheden gaan worden is nog niet helemaal bekend en voor hoelang ze werk voor me hebben ook niet, maar ik heb eerst een mooie basis om dan eindelijk rustig om me heen te kijken en wat geld te verdienen. Deze mensen hebben paarden en koeien, dus daarmee ga ik mee helpen. Ook hebben ze kids, waar ik me mee bezig zal houden, aangezien hun nanny in oktober pas terug komt. Vandaag kreeg ik al een bericht dat ik morgen in de tuin mag beginnen...I like!

Maar wat heb ik afgelopen dagen gedaan.....

Vanaf Carnarvon zijn we we doorgereden naar Red Bluff en dat was na zo'n 50 km een 75 km lange dirt road en dat ging mooi. En dan kom je uiteindelijk aan bij een te vette camp spot aan zee en heerlijk primitief. Dit houdt in; geen stromend water en een wc-pot boven de grond, gemaakt in een primitief hokje. Maar oo zo goed geregeld en schoon.
Het uitzicht is te mooi en je ziet de walvissen in de verte water spuiten. 's nachts is de sterrenhemel zo mooi. Er zijn mega veel sterren en de Milky way is heel goed te zien.
De dag erna zijn we doorgereden naar Gnaraloo beach, wederom over dezelfde dirt road die daar uiteindelijk eindigd. Lieke, een kennis uit A'dam heeft hier 3 maanden gebivakkeerd en gewerkt en mijn doel was om dat ook te doen. Helaas was de baas op vakantie en konden de anderen geen beslissing maken op dat gebied.
Die avond kennis gemaakt met drie dudes, die daar een weekje waren vissen. Ze vroegen hoelang ik bleef en ik zei dat ik de dag erna alweer zou vertrekken (aangezien Richard terug wilde, omdat hij weer te werk wil i.v.m de centjes) en dat ik dat eigenlijk niet wilde, omdat ik nog wel even wilde genieten van het paradijs. En omdat de mensen van de camping, de baas een mail hadden gestuurd om te horen of we konden blijven werken. Ik denk ik wil nog wel een paar avonden 20 dollar betalen en ff chillen i.p.v in een auto zitten en ff horen of er mail komt.
Toen zeiden die dudes dat ik wel bij hun kon crashen. Zij gingen donderdags of vrijdag weer terug deze kant op. Ik ging er ff een nachtje over slapen...
De volgende dag om 8.00 nog ff bij het office gecheckt of ze daar al iets van de baas hadden gehoord i.v.m. werk, maar helaas niks. Dus toen moest ik keuzes maken (kan ik eu soms niet zo goed) of ik bleef ja of nee. Maar de keus hoefde niet echt meer gemaakt te worden, want de auto stond al ingepakt al voor mijn neus :(. Tsja oke, ik had mijn eigen standpunt kunnen aanhouden, maar dat ging niet ofzo.
Uiteindelijk in twee dagen (één overnachtingsstop) weer terug naar Perth gereden waar ik nu in een hostel zit.
Richard is vandaag weer vertrokkken richting Zuid-Australië om te kijken of hij weer voor zijn oude baas kan werken.
Ik heb vandaag een chill dagje gehad in downtown Perth. Heerlijk ff door de stad slenteren. En ik heb ook mijn telefoon simkaart laten maken (hoop dat ik nu bereikbaar blijf) en mijn Australische bankpas aangevraagd.

Morgen dus weer on tour en ik heb zin om aan de bak te gaan. Teveel autorijden is te vermoeiend..vanaf nu ga ik echt genieten!!

Wat betreft de foto's...het uploaden mislukt steeds, maar ik ga vandaag weer een poging doen.

Dag dag!!

  • 12 September 2012 - 09:24

    Kate:

    Hoi Zuslief,
    Wat goed dat je wat leuks in het vooruitzicht hebt :) helemaal leuk.
    Geniet ervan en ben benieuwd hoe je werk bevalt. Zo te horen komt dat helemaal goed met de koeien, paarden en de tuin. Dikke Kus vanuit Fryslan.

    p.s ik zal Mem z.s.m. even helpen met skype

  • 12 September 2012 - 14:20

    Wessel:

    Leuk om weer wat van je te lezen Margriet!

    Veel plezier en hoop dat het werk gaat bevallen en voor een wat langere tijd kan zijn...

    Gr,
    Wessel

  • 12 September 2012 - 14:21

    Marike:

    Hey Margriet,
    Klinkt inderdaad goed en actief allemaal, je hebt nu al heel wat beleefd en gezien, en geniet al volop volgens mij. De vrijheid alleen al, is geweldig. Werkse dan maar!
    Tuut Marike

  • 12 September 2012 - 14:37

    Paula:

    Hey,

    Net de computer aangezet en lees weer even jou verhaal,leuk om je zo te kunnen volgen!!
    Heel veel succes met alles, het klinkt allemaal geweldig,vooral die mooie sterren hemel.
    Ik hoop dat je gauw leuk werk vindt en vooral genieten!!

    Lfs. Paula

  • 12 September 2012 - 18:52

    Jeltsje:

    hoi Marg
    Wat is nu dan je telefoonnummer, ik probeer vanavond te skypen, slaap bij KATHRIEN DAN IS ZE NIET ALLEEN THUIS.
    ik denk dat het 11 uur wordt lokale tijd nederland
    vandaag op het stembureau een lange dag, maar gezellig
    doei en misschien tot skypes
    xxx mem

  • 12 September 2012 - 20:09

    Hendrik:

    He Margriet,

    leuk om je verhalen te lezen.....hoop dat je het werk leuk vindt.

    groetjes uit Balk,

    Anskje, Brecht en Hendrik

  • 13 September 2012 - 20:47

    Irene:

    Hey Margriet,

    Goh... wat blijft het toch ontzettend leuk om Australië-reisverslagen te lezen! Al is het voor mij alweer 10 jaar geleden..., ik krijg er nog steeds wel weer kriebels van, haha!

    Top dat je nu al werk hebt geregeld en hoop dat het je gaat bevallen daar!
    De website van het station waar ik destijds heb gewerkt: www.jumbuckpastoral.com, misschien dat je daar nog wat aan kunt hebben, contactgegevens ed. staan wel op de site (helaas... de contacten zijn toch echt te lang geleden :-))

    Voor nu: ENJOY daaro!!!

    Greetz Irene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Follow your feelings and heart!

Recente Reisverslagen:

10 Juli 2013

Korte update

30 April 2013

Back in Popo after a amazing weekend in Exmouth

11 Maart 2013

Verlenging Margs avontuur

01 Februari 2013

Laatste maand in Margs

11 Januari 2013

2013
Margriet Diana

Actief sinds 19 Juli 2012
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 17138

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 30 November -0001

Follow your feelings and heart!

Landen bezocht: